Кострича

Нитка маршруту: Кривопільський перевал - пол. Веснарка - г. Кострича - г. Кострич - г. Костриця - с. Стаїще

Натхненний  ідеєю  зробити сферичні панорами з всіх популярних серед мандрівників вершин Карпат і поєднати їх в один віртуальний тур, кілька років хотів потрапити на гірський хребет Кострича, що розташований паралельно Чорногірському.

В перші весняні, теплі дні вирушаємо в одноденний похід. Починаємо з Кривопільського перевалу з двох причин:
- перевал найвища точка (970 м.н.р.м.) на яку можна доїхати транспортом і відповідно очікуємо на менший набір висоти в порівнянні з іншими місцями для старту;
- відрізок маршруту полонина Веснарка – Кривопільський перевал вже проходили наші колеги (№ 3 (15), березень 2007 р. Через Костричу на лижах.).

Від автобусної зупинки на перевалі рухаємось в південно-західному напрямку по асфальтованій дорозі кілька десятків метрів, вона звертає вліво, а ми грунтовою дорогою йдемо прямо. Праворуч ліс, на деревах біло-чевоно-біле маркування – це наш маршрут, перед нами височіє гора Магура, за нею Кострича. Перед кінцем лісу повертаємо вправо, траверсуємо Магуру (панорама 1). Далі дорога правим боком минає Магуру і ми преходимо на безіменну гору (панорама 2). Починається ліс, широка стежка розгалужується  в двох напрямках: прямо біло-жовто-біле маркування веде на гору Кострич (4.5 км), направо, наше, біло-червоне-біле на Веснарку (2 км) і Костричу (3.5 км). Спочатку стежка полога, але з наближенням до полонини стає стрімкішою.

На Веснарку з перевалу ми йшли дві години. Тут відкривається чудовий краєвид на Чорногору (панорама 3), який ми можемо споглядати впродовж усього шляху до Костриці. Далі рухаємось на південний-схід по хребту без суттєвих наборів і спадів висоти, ліс чергується з полонинами. Перетинаємо маршрут з біло-жовтим маркуванням, який бачили в лісі (панорама 7), цією стежкою можна було б вернутись назад на перевал і суттєво скоротити маршрут, ми йдемо прямо. Вершини на хребті не яскраво виражені, вони минаються майже непомітно.

За 300 м до Кострича є відгалуження вправо в с. Бистрець (9 км дорогою через полонину Псарівка), з цього місця рухаємось стежкою з біло-синьо-білим маркуванням до села Стаїще (9 км).

Перед Кострицею (панорама 9), зліва від хребта заходимо в ліс і починаємо сходити. Стежка не захаращена, без повалених дерев і великих каменюк, які траплялись на підйомі. Виходимо з лісу на поле до перших хат (панорама 10), стежка переходить в грунтову дорогу, спускаємось на перешийок між двома хребтами і повертаємо ліворуч. Далі дорога веде постійно вниз, через село, аж до асфальтованої дороги і автобусної зупинки. На спуск витрачаємо близько трьох годин.