Автомобільний вікенд

Автомобільний вікенд.

Для Буковини 14–15 червня стали справжнім автовікендом. Поблизу містечка Вижниця Чернівецької області у суботу відбувся перший етап Чемпіонату України з гірських гонок «Карпати 2008», а вже наступного дня — другий етап Кубка Автомобільної Федерації України зі спринт-ралі з такою ж назвою.

Автомобільний вікенд

Гонка на Німчичі

Гірські перегони відбувалися на відрізку траси по південний бік перевалу Німчич. Автомобілісти мусили здолати по три кваліфікаційні і обов’язкові залікові підйоми. Попереднє ознайомлення з трасою гонки не дозволялося. Лише передбачалися тренування безпосередньо перед змаганнями. І вже з раннього ранку ревіння форсованих двигунів спортивних болідів зібрало натовпи вболівальників. Небо над перевалом затяглося важкими темними хмарами — гірська гонка тривала під акомпанемент дощу. Негода додала гостроти та яскравості змаганням — «заноси» автівок на мокрій дорозі й фонтани грязюки з-під коліс... Та й траса, обрана організаторами змагань, була «недитячою» — на відрізку ґрунтової дороги довжиною майже три кілометри автогонщиків чекало приблизно 30 поворотів, а перепад висот сягав десь так двохсот метрів. Отож не обійшлося без аварій та поломок. Ще на тренуваннях у однієї із «бойових вісімок» (ВАЗ 2108) розірвало двигун, і шатун разом із шматком поршня просто вилетів на дорогу. А під час залікових підйомів у «Таврії» випала рульова тяга, і машина зовсім вийшла з-під контролю. Проте пілот зумів скерувати авто так, що воно минуло натовп вболівальників і зупинилося в кущах, вдарившись у бетонний стовп парапету. На щастя, ніхто не постраждав, а гонщик продовжив боротьбу в наступному ж заїзді. Загалом, із різних технічних причин, з траси зійшли і вибули зі змагань п’ять автівок.

Автомобільний вікенд

Чудеса на віражах

Поборотися за першість у гірських гонках прибули пілоти 34 автомобілів з восьми регіонів України — Києва, Івано-Франківська, Чернівців, Хмельницького, Львова, Дніпропетровська, Одеси й Закарпаття. Змагання проводилося у чотирьох кваліфікаційних категоріях — А1 (для автомобілів з робочим об’ємом двигуна до 1400 кубічних сантиметрів), А2 (до 1600 кубів), А3 (до 2000 кубів) та А4 (більше 2000 кубів). Окрім цього, визначалися переможці в абсолютному заліку без диференціації по категоріях.

Автомобільний вікенд

Першу сходинку в класі найпотужніших авто і абсолютну першість у змаганнях із гірських перегонів здобув Валерій Разумовський із Дніпродзержинська (Дніпропетровська область). Він уже був абсолютним чемпіоном України з гірських перегонів три роки поспіль — у 1999–2001 роках, а у 2004 здобув перемогу в абсолютному заліку на Чемпіонаті України з авторалі. Валерій «хворіє» гірськими перегонами та авторалі вже 22 роки. Цього червневого вікенду він уперше з’явився на професійній автоарені після півторарічної перерви, і його повернення було направду тріумфальним. 

Автомобільний вікенд

Лідером серед усіх монопривідних автомобілів і переможцем у класі А1 став пілот ВАЗ-2108 із Кам’янця-Подільського. Двадцятичотирирічний Андрій Небесний, наймолодший чемпіон, викликав справжній фурор — хоча його авто належало до категорії А1, результати були дуже близькими до потужних повнопривідних Mitsubishi Lancer Evo класу А4. «Займаюсь автоперегонами з 13 років і можу з упевненістю сказати, що всім, чого досяг, завдячую двом людям — моєму батьку Іону Небесному та тренеру Юрію Рибаку, — розповідає Андрій. — Хоча батько ніколи не займався перегонами на професійному рівні, з дитинства пам’ятаю, що він був справжнім фанатом цього виду спорту і не пропускав жодного етапу змагань.

Автомобільний вікенд

От він і передав мені як любов до автівок та швидкої вправної їзди, так і всі відповідні навики та вміння». Окрім численних перемог на етапах Чемпіонатів України з картингу, на рахунку Андрія вже є дві бронзи в авторалі на Кубку Вінниці 2004 року та Кубку Європи в Ялті 2006 року, а також золото на Кубку України зі спринт-ралі у 2005 році.

Автомобільний вікенд

Впритул до лідера, з різницею у півсекунди (!), фінішував киянин Володимир Петренко, що був незмінним лідером цих змагань останнього сезону. Третю позицію у класі А4 та загальному заліку зайняв Вадим Трутнєв із Ужгорода. Закарпатський гонщик вперше виступив на Mitsubishi Lancer Evo, а до цього керував двокубовим ВАЗом, і вже зараз можна з упевненістю окреслити переможну перспективу молодого пілота у боротьбі з корифеями автоперегонів. Залишилося звикнути до нового авто і відточити свою вправність керування ним.

Автомобільний вікенд

У класах А3 та А2 перемогу здобули відповідно ужгородець Мирослав Василенко на Opel Astra та киянин Павло Гонтовий на ?koda Felicia, що посіли п’яту і шосту сходинки в абсолютному заліку. Родзинкою змагань стала участь єдиної жінки-гонщика — Ірини Сікорської з Чернівців на ВАЗ 2108 (клас А2) та таймолодшого пілота — чотирнадцятирічного Ярослава Кирищука з Луцька, що виступав у А3 на Volkswagen Golf.

Автомобільний вікенд

Ралійні каруселі

Другий день Вижницької автофеєрії знову не посміхався сонцем і безхмарним небом. Тим не менше, ані похмурий ранок, ані болісні поразки попереднього дня не затьмарили недільних змагань. Вже о восьмій ранку до заасфальтованого майданчика в селі Іспас біля Вижниці поз’їжджалися учасники ралі-спринту, щоб підготувати свої автівки до змагань, а менш ніж за годину там залишилися лише рембригади. Змагання стартували опівдні, тож треба було встигнути ознайомитися з двома відрізками траси довжиною 12 і 9 кілометрів та вдосталь потренуватися. Попереду чекали майже 20 несподіваних і крутих поворотів та різкі перепади висот, до того ж мокра від дощу й слизька дорога разом із калюжами і вибоїнами робили гонку небезпечною. Окрім того, на деяких відрізках трас було розкладено так звані ретардери — перешкоди, призначені для гасіння швидкості автомобілів. 

Автомобільний вікенд

«Середня швидкість боліда на окремому відрізку траси повинна не перевищувати 125 кілометрів за годину, — пояснює директор змагань Іван Мельничук. — Ретардери розкладають на дорогах, щоби зменшити швидкість авто до 60–70 кілометрів на особливо прямих і безперешкодних частинах траси».

Автомобільний вікенд

До участі у змаганнях попередньо зареєструвалися 28 учасників — пілотів і штурманів. Проте, з різних причин, стартувало лише 20 машин, а як стало відомо з фінального протоколу, у залік потрапило всього 16. Кількість інцидентів із автомобілями значно зросла — цього разу три автівки перекинулися, деякі злетіли з траси у кущі та кювети, а ще кілька спіткали неполадки в системах вентиляції, подачі пального та поломки двигунів. На щастя, постраждали лише автомобілі, та й організатори змагань стверджували, що відсоток «доїзду» учасників досить високий, як для змагань такого рівня.

Автомобільний вікенд

Подвійний тріумф

Боротьба за першість в абсолютному заліку та класі А4 знову розгорілася між екіпажами Валерій Разумовський—Кирило Несвіт та Володимир Петренко—Дмитро Яровенко. Цього разу лідер першого етапу Чемпіонату, що відбувся тут узимку, — команда Володимира Петренка — таки додала до свого списку літнє золото. А Валерій Разумовський зі штурманом посіли почесну другу сходинку, відставши від перемож ців на 20 секунд. Бронзовими призерами стали Вадим Трутнєв та Іван Данилишин, тож закарпатці знову розділили п’єдестал із киянами й дніпродзержинцями.

Автомобільний вікенд

Перше місце в класі автомобілів із робочим об’ємом двигуна до 1400 кубів знову здобув Андрій Небесний у супроводі свого батька Іона Небесного. Цього разу в абсолютному заліку «вісімка» Небесних зайняла дев’яте місце, але Андрій став єдиним гонщиком, який здобув два золота за автовікенд на Буковині.

Перемогу у класі А2 вибороли кияни Сергій Чекан та Олександр Білоус зі столиці на Volkswagen Роlо, які в абсолютному заліку впритул наблизились до лідерів і зайняли четверту сходинку. Звитяжцями у класі А3 стали Володимир Стрельніков з Івано-Франківщини та Юрій Рибак зі Львова, що здобули золото на Seat Ibiza і в загальному заліку прийшли шостими. 

текст: Надія ЧЕРНИШ

фото: Мирослав КУШНІРЕНКО

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання