Повнопривідні — на старт!

Повнопривідні — на старт!

Карпатські схили, багато адреналіну і... потужних авто. Любителі помірятися силами на позашляховиках зібралися 28–30 березня в селищі Ясіня Рахівського району Закарпатської області, щоб узяти участь у першому етапі «Кубка Карпат 2008» і визначити, хто з них найшвидший і найвправніший водій. З ранку до ночі долали вони яри і горби, місили багнюку і торували сніг, а все заради єдиної мети — приборкавши автомобіль, підкорити важкопрохідну трасу. 

Повнопривідні — на старт!

Хвилювання під капотом

Ясний березневий ранок бадьорив, а свіже гірське повітря надихало на звершення. Один за одним до туристичної бази з романтичною назвою «Едельвейс», що в селищі Ясіня, прибували позашляховики. Кольори, модифікації, фарш, тюнінг — показати себе і подивитися на інших готувалися 28 екіпажів зі Львівщини, Івано-Франківщини, Вінниччини, Буковини та Закарпаття. Попереду їх чекали два дні випробувань, тож кожен прицінювався до своїх суперників, зважував власні сили й готував стратегію. Хтось дотягував колеса, хтось копирсався під капотом. Усі мігрували від автівки до автівки, знайомлячись або вітаючись із друзями ще з попередніх змагань, чи й просто переборюючи хвилювання — до старту залишалося не так багато часу. Організатор фестивалю туроператор «Карпати.

Туризм. Відпочинок» разом із Рахівським автомобільним клубом «Ультиматум» та селищним головою Ясіні Юрієм Поляком «поблагословили» учасників на старт, і вервечка машин потяглася серпантином гірської дороги до початку траси. З-під коліс феєрверком бризкало болото — учасники рвалися «до бою».

Повнопривідні — на старт!

Перегони з пригодами

Фестиваль складався з двох етапів: спочатку екіпажі змагалися на швидкість, а вже наступного дня — на прохідність і витривалість. Особливий дух суперництва панував саме першого дня, адже тут кожен був сам за себе. Учасники повинні були якнайшвидше здолати трикілометрову трасу, на якій вистачало крутих поворотів, небезпечних урвищ, багнюки, ям і навіть снігових кучугур. Траса складалася з двох відтинків: підйому та зворотнього спуску; судді рахували, за який час учасники долають ці відстані, а тоді результати додавали. Оскільки в гонці взяли участь 28 екіпажів, змагання затягнулися до пізнього вечора. Проте не нудьгували ані глядачі, ані джипери. Ще перед стартом знайшлося чимало бажаючих продемонструвати свою водійську майстерність. Для учасників змагань то була хороша нагода потренуватися, тож вони розважали і розважались, заганяючи позашляховики в грязюку, буксуючи, долаючи стрімкі спуски-підйоми дорогою до стартової лінії. Хоча віртуози керма «заливали» деяких необачних спостерігачів болотом, захоплення від видовища через це не меншало. Були й водії, які не розрахували власних сил, і замість причарувати публіку вищим пілотажем, просто смішили її незграбними спробами. Втім, таких виявилося одиниці.

Повнопривідні — на старт!

Уявіть собі здивування учасників і глядачів, коли на старті поміж потужних джипів з’явився повнопривідний седан Subaru! Водій із Чернівців Володимир Простебі достойно здолав на своїй, м’яко кажучи, не пристосованій до гір машині усі перешкоди і показав справді гідні результати. Поза конкурсною програмою віртуозно пройшов дистанцію і ясінчанин Федір Кудерна на квадроциклі. Обидвох водіїв за сміливість та неординарний підхід до справи нагородили цінними призами. 

Не минулося й без екстремальних ситуацій. Mitsubishi Pаjero з екіпажем із Івано-Франківська повезли додому на буксирі — їхнє авто не витримало випробування. Під час перегонів вилетіло заднє скло, відірвалася «запаска», щось сталось із нутрощами авто. Один із УАЗів перекинувся на крутому віражі траси. На щастя, усе обійшлося, і ніхто з учасників змагань не постраждав. Назад до старту всі повернулися живі-здорові, а найголовніше — задоволені участю у цікавій пригоді.

Повнопривідні — на старт!

Добіг кінця перший день фестивалю і втомлені гонщики попрямували до бази, де їх чекали святкова вечеря, розважальна програма і нагородження. Переможців визначали за результатами проходження траси на час у двох класах автомобілів (з об’ємом двигуна до 2400 і від 2400 «кубів») і в абсолютному заліку змагань. З учасників категорії «від 2400» звитяжив франківчанин Іван Курчук на Nissan Patrol. Беззаперечним переможцем, а також першим у категорії «до 2400» став ясінянський зірвиголова Юрій Кравчук на старенькому УАЗі. Він уже перемагав у «Джипінгу на снігу», що відбувся тут рівно рік тому. Одержимий гірськими дорогами та їздою в екстремальних умовах, Юрій мало не щодня безстрашно мандрує околицями — буквально живе за кермом, тож винагорода справедливо знайшла свого володаря. Усіх учасників змагань нагородили дипломами та підбіркою із найсвіжіших номерів журналу «Карпати», а переможці отримали ще й грамоти, цінні призи та грошову винагороду.

Напролом

Рейд відбувся наступного дня. Це було справжнє випробування як прохідності авто, так і витримки та вправності водіїв. Учасники фестивалю мали здолати 7200 метрів, пробиваючи колію у снігу від урочища Свидовець до Драгобрату. Звивисті серпантини, глибокі снігові замети, напівзруйновані мости через гірські потоки — далеко не повний перелік того, що ускладнювало проходження траси. Через те дух суперництва відступив перед необхідністю допомогти один одному. «Маємо триматися купи», — повторював Ігор Житар з Івано-Франківська. Він брав участь у попередніх стартах джипінгу від самого початку фестивального руху у 2006 році, тож добре знає і розуміє всі складнощі, які можуть чекати на кожного учасника змагань. Водії щиро вболівали один за одного на кожному підйомі. Всі разом тягли автівки, що грузли в глибокому мокрому снігу, всі разом відгортали сніг, не шкодуючи сил.

Повнопривідні — на старт!

Найважче було з великими машинами. Там, де УАЗи вправно пробивалися догори, габаритні Nissan Patrol, Mercedes із серії G та Mitsubishi L200 Sportero майже намертво застрягали. Сталеві троси під навантаженням якщо не рвались, то зривали з машин лебідки і бампери. На чолі колони їхав ГАЗ 66, прокладаючи колію, проте цього було недостатньо. Деяких учасників довелося витягати зі снігу трактором, тож усі поверталися додому вже пізнього вечора.

Повнопривідні — на старт!

Попереду знову були місцеві — Юрій Кравчук та Віктор Діміч на УАЗах не відставали від «газона»-першопрохідця. Звичайно ж, далися взнаки досвід і знання місцевості. «Хороша машина — це тільки половина справи. Усе залежить від водія», — сказав Олег Булига з містечка Вижниця Чернівецької області. Хоча він уже десять років професійно займається картингом та стрітрейсингом (перегонами на асфальтованих трасах), у змаганнях подібного роду брав участь уперше. «Це зовсім інші відчуття, це тобі не асфальт», — підсумував він. А асфальтом на рейді і не пахло. Часом просто не вірилось, що якусь із ділянок неторованої дороги взагалі реально здолати. Водії з великим задоволенням проходили кожен метр маршруту, розчаровуючись, коли авта доводилося підштовхувати чи тягнути.

Повнопривідні — на старт!

На відпочинковій базі «Оаза» джиперів чекали гарячі страви традиційної закарпатської кухні. Усі активно ділилися враженнями від пережитого і планами, як і що робити наступного разу. Рейд був нелегким і став чудовим досвідом для всіх. На жаль, на визначення лідерів рейду не вистачило часу, але результати змагань будуть оголошені на наступному етапі фестивалю позашляховиків і переможцям вручать винагороди. «Кубок Карпат 2008» триває. Попереду ще не один етап змагань, які відбуватимуться в Івано-Франківській, Львівській, Чернівецькій та Закарпатській областях. Другий етап пройде на Закарпатті вже 23–25 травня. Наразі учасники мають не так багато часу, щоб підготуватися і продовжити боротьбу за абсолютну першість на «Кубку Карпат 2008», але, очевидно, це не зменшить їхньої жаги пригод і перемоги. 

Повнопривідні — на старт!

текст: Надія ЧЕРНИШ

фото: Денис ТРОФІМОВ

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання