Початок сезону живопису

Початок сезону живопису.

У рамках художньої програми «Карпатський хребет», що об’єднує митців різних шкіл і національностей — мешканців Карпатського регіону, — відбулось уже багато симпозіумів, пленерів, виставок живопису в різних куточках Карпат. Черговий зимововесняний пленер, що проходив у кінці лютого, освоював крайобрази Прикарпаття. Цього разу художників приймала приватна садиба родини Сав’юків «Пацьорка», що на околиці села Татарів Яремчанської міськради. Такі заходи стають усе більш привабливими для підприємців, початківців у туристичному бізнесі, а митці у свою чергу мають можливість творити в затишку й комфорті.

Початок сезону живопису

Ідея проведення мистецьких симпозіумів була давньою мрією братів Любомира й Ростислава Сав’юків. Цього разу ці задуми щасливо перетнулися з ентузіазмом Йосипа Блецки з міста Хуст, відомого двигуна мистецьких «з’їздів» у Карпатах, і галереї «Обрій». Його ідея популяризації краси Українських Карпат і поширення знайомств художників з усієї України з культурою, побутом, звичаями жителів Карпат вкотре об’єднує під одним дахом майже тридцять митців. Відомі й недосвідчені, авторитетні й молоді, реалісти і романтики, художники з різних куточків України — від Донецька, Запоріжжя до Львова і Ужгорода — протягом двох тижнів спостерігали і відтворювали, ділились враженнями і домислювали, вправлялись і вдосконалювались завдяки казковим трансформаціям весняних Карпат, околиць Татарова, Яблуниці, Яремча. Гори тішили можливістю спостерігати за швидкоплинними змінами від глибокої сніжної зими у верхах до сяючої дзвінкої весни з першими паростками молодої зелені, квітами і струмками.

Початок сезону живопису

Знову зустрілись тут Орест Косар та Орест Манюк зі Львова, стимулюючи своїм досвідом і оптимізмом усе товариство. Пленер сповнився атмосферою очікування нових знахідок. Львів’янка Любов ЛебідьКоровай продовжувала свої експерименти з фактурою і лесируванням аквареллю підготовлених, мало не фрескових ґрунтів. Її не позбавлені декоративності образи гуцульських церков і дзвіниць є узагальненням, переспівом усіх можливих карпатських фактур — на полотні безперервно розгортається монументальна картина гір і улоговин, спіймати стан яких фарбами, здавалося б, неможливо. Імпровізація і легкість відчутна поза конкретними пейзажами у роботах Ірини Дзиндри зі Львова. Навіть «твердий» академіст Анатолій Дереза з Донецька віртуозно вправлявся в дещо незвичному компонуванні. Відвідали пленер і культова Влада Ралко, і Володимир Будніков із Києва. Очевидно, й місцеві митці з Івано-Франківська, Коломиї — Мирослав Ясінський, Василь Красьоха, Василь Данилюк та інші — не втомилися ще і ще насолоджуватись такими вже звичними для себе горами.

Початок сезону живопису

Пленер улаштували таким чином, щоб була змога і малювати, і щодня обговорювати твори чи детально знайомитись із творчістю кожного з художників. За цей час вдалося побувати в Коломиї, Косові, «Буковелі», відвідати колег-художників з Івано-Франківщини, відомий музей «Гуцульщина» в Коломиї.

Початок сезону живопису

Десятки живописних творів по завершенні симпозіуму було виставлено безпосередньо в приміщеннях садиби, що насправді сприяє вільному обговоренню, мабуть, ліпше, ніж у традиційних салонах або на виставках. Також із робіт художників була сформована виставка в музеї міста Яремче. 

Початок сезону живопису

Сезон пленерів і творчих мандрівок художників по Карпатах тільки починається. Ось уже найближчим часом, у квітні, ці ж організатори з галереї «Обрій» планують новий великий «з’їзд». Карпати — невичерпна лабораторія спостережень і відкриттів, природних змін та чарів, досвіду спілкування з людьми. 

текст: Ігор ПАНЧИШИН

фото: Денис ТРОФІМОВ

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання