Екстрім-марафон у польських Бескидах

Екстрім-марафон у польських Бескидах.

Пригодницькі гонки Bergson Winter Challenge 2008 — чудова можливість для невгамовних шукачів гострих емоцій перевірити свою витривалість. П’ять днів виснажливого нон-стоп марафону, п’ять днів без сну і майже без відпочинку. Але, зрештою, це і п’ять днів, які кожен з учасників згадує з приємністю, адже всі вони — фанати активного відпочинку — отримують від пригодницьких гонок незрівнянний кайф.

Екстрім-марафон у польських Бескидах

Змагання Bergson Winter Challenge відбуваються в південно-східній частині Польських Карпат. Цьогоріч у перегонах взяли участь 15 команд з восьми країн Європи. Українці щороку (вже вчетверте) приїжджають у Бескиди. Цього разу наше представництво виявилось більшим, ніж будь-коли — участь у змаганнях брали одразу три команди. MILO-TEAM та F.A. виступили в гонці «Masters», а Kant-Ukraine (спортсмени з Києва, Ужгорода, Житомира) — в гонці «Speed».

Різниця між двома типами змагань досить суттєва. Якщо «Masters» якраз і є «гонкою на виживання» на дистанції довжиною 450 кілометрів, яку треба пройти за 120 годин, то «Speed» — її полегшена версія тривалістю до 24 годин, за які треба подолати 170 кілометрів. Окрім того, «Masters» слугує відбірковим етапом Чемпіонату світу з пригодницьких гонок (Adventure Race World Championship), який цього року проходить у Бразилії.

Вважається, що у пригодницьких гонках немає другорядних дисциплін. У класичному для цього екстрім-марафону трекінгу, у велосипедному кросі, сплаві на катамаранах мультиспортсмени ретельно тренуються протягом цілого року. Гонка в Польщі зазвичай «розчиняє» цей стандартний набір вправ лижним крос-кантрі — адже тільки тут проходить цей єдиний зимовий етап.

Однак на цьогорічному Bergson Winter Challenge примхи погоди не дали можливості стати на лижі. Тільки «скажені шведи», як назвали їх коментатори гонки, ризикнули ковзати по багнюці, решта учасників несли лижі на спинах.

Екстрім-марафон у польських Бескидах

У пригодницьких гонках виокремлюють технічні етапи (мотузкові дисципліни): переправу через річку, підйом по канату, переправи і підйоми із закріпленим велосипедом. Ці завдання не просто урізноманітнюють, а й ускладнюють змагання. Окрім фізичної сили і витривалості, спортсменам потрібно продемонструвати на них ще й майстерність виконання. Саме технічні етапи мали стати «коронними» для команди F.A., учасники якої — досвідчені спелеологи й альпіністи.

Команда F.A. почала тренуватися одразу після того, як тільки закінчився польський екстрім-марафон-2007. До речі, у гонках минулого сезону кияни зайняли восьме місце. «Цього року ми були налаштовані на перемогу, — розповідає учасник команди, головний натхненник проведення пригодницьких гонок в Україні Олександр Олівсон. — На жаль, реалізувати задуманого не вдалось, оскільки наша колега по команді Олена Білан ще до початку змагань підхопила грип і на старт вийшла з температурою». «Спочатку я ще трималась, але на другу добу гонки хвороба зовсім мене виснажила, і команді довелося зійти з дистанції», — говорить Олена. За таких умов F.A., провівши на трасі 26 годин і діставшись тільки 15-го контрольного пункту з 38-ми, посіла передостаннє 14-те місце. Тут слід зауважити, що в таких марафонах далеко не всі учасники досягають фінішу.

Екстрім-марафон у польських Бескидах

Інша українська команда, MILO-TEAM, вперше брала участь у Bergson Winter Challenge, але не раз змагалася в подібних перегонах в Україні. «Всі українські спортсмени розцінюють гонки на батьківщині як підготовку до міжнародних змагань, — пояснює капітан команди Костянтин Марченко. — Проте до Польщі ми готувалися ще й додатково: «намотали» не один десяток кілометрів по Закарпаттю в умовах, досить близьких до тих, що є в Польських Бескидах». Перший закордонний млинець не був глевким, і спортсмени, пройшовши всю дистанцію за 81 годину і 54 хвилини, зайняли в підсумку шосте місце.

MILO-TEAM могла виступити і значно краще, якби не… блуд. На одній з ділянок траси гонщики пропустили маркування і сильно відхилилися від маршруту (а до цієї неприємної оказії йшли в лідерах!). «А ще ми «не дотягли» на тренуваннях гірський велосипед, тому відстали на маршруті, і довелось чимало наздоганяти», — додає Костянтин. Та навіть цим невдачі не вичерпалися: діставшись до технічного етапу, українці потрапили в «чергу» — всі команди чекали на проходження цієї дистанції. «Незважаючи на те, що пізніше ми все ж відіграли кілька позицій, розуміли, що надолужити згаяний час уже не зможемо. Тому на останній ділянці гонки вже не боролися», — завершує свою розповідь капітан команди.

Екстрім-марафон у польських Бескидах

Порівнюючи Bergson Winter Challenge з гонками, які відбуваються в Україні, спортсмени говорять про те, що у нас змагатися набагато цікавіше. У польських горах особливо не розвернешся — всі стежки промарковані, відтак виграє просто більш витривалий. Що ж до організації змагань, то вона подобається багатьом спортсменам. «У поляків все на дуже високому рівні: спеціально підготовлені карти, на кожному КП — суддя, у транзитних зонах чекає їжа і теплі номери. Зате ж і стартовий внесок для участі у змаганнях — 1000 євро. А найбільше нам запам’ятались прості польські водії: коли ми проїжджали біля дороги, машини зупинялись, і нас питали, чи не треба допомогти.

В Україні таке навіть важко уявити», — зізнається Костянтин Марченко. Перемогу у Bergson Winter Challenge 2008 здобула польська команда Navigator Suunto Poldim, яка прийшла до фінішу за 67 годин і чотири хвилини. Вона ж отримала безкоштовне запрошення на Чемпіонат світу з пригодницьких гонок, до старту якого ще має відбутися вісім відбіркових етапів у різних країнах світу. 

України в цьому переліку поки що немає. Тим часом в Україні розпочався сезон, упродовж якого — з перших днів квітня до листопада — відбудеться більше десяти екстрім-марафонів. Один з найцікавіших і найскладніших пройде вже цього місяця у Ворохті. Є нагода потренуватися... 

текст: Сергій МОСЕВИЧ

фото: Костянтин МАРЧЕНКО

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання