Рюкзак для велосипеда

Рюкзак для велосипеда.

Напередодні тривалої мандрівки перед велосипедистом постає питання: куди покласти намет, спальник, решту спорядження, необхідного у поході? А якщо маршрут проходить далеко від цивілізації, потрібно брати з собою ще й їжу на весь час подорожі. Везти все це в наплічнику важко. Сьогодні для перевезення спорядження на велосипеді існують спеціальні велосумки, що кріпляться на багажник, раму, вилку, під сідло і навіть на кермо. Найпоширеніші ті, що встановлюються на багажнику. Їх називають велобаулами, велобесагами або велоштанами.

Рюкзак для велосипеда

Конструкція

Перші велотуристи використовували для перевезення різноманітного вантажу... звичайні солдатські штани-галіфе. Знизу, де штанки звужувались, їх зшивали, а зверху замість ременя вставлялась мотузка — і вся ця конструкція більш-менш зручно «сідала» на багажник. Але надворі XXI століття. Сучасна туристична індустрія пропонує широкий спектр виробів, що полегшують мандрівникам-роверистам життя.

Всі велосумки можна умовно розділити на два типи: монооб’ємні та секційні. Монооб’ємна сумка — це дві «штанки», що мають спільний з верхньою частиною рюкзака простір. Зверху є клапан, який закривається на лямки або на «блискавку».

Перевага цільної сумки в тому, що вона більш містка порівняно з секційним баулом такого самого об’єму. До того ж монооб’ємні «штани» міцні й надійні. В них немає додаткових блискавок, котрі при навантаженні «люблять» розходитись.

Монооб’ємний велорюкзак зазвичай можна трансформувати в наплічник. Це дуже актуально, якщо частина маршруту проходить місцями, де неможливо проїхати. Про таку ситуацію кажуть: любиш кататись — люби й велосипед носити. Але нести ровер, до якого прилаштовано 25-кілограмову сумку, м’яко кажучи, нелегко. В таких умовах можливість переносити рюкзак на плечах просто необхідна. Тому у складних і тривалих мандрах зручніші монооб’ємні рюкзаки. Такі «бесаги» виробляють переважно в Україні та Росії — адже на пост радянському просторі є багато доріг, де на велосипеді не проїдеш.

Рюкзак для велосипеда 

Секційні велорюкзаки складаються зазвичай з трьох відокремлених одне від одного відділень. За такої конструкції верхній клапан знімається й може використовуватись окремо — як наплічник чи сумка з ременем через плече. Розмежування секцій робить велобаул зручнішим — не потрібно перебирати весь рюкзак, щоб дістати річ, яка лежить знизу.

Також це дуже зручно, якщо треба на якийсь час залишити велосипед. Все необхідне можна взяти з собою в компактному наплічнику. На важкопрохідному відрізку шляху є можливість розвантажити ровер і тоді його нести. Але все ж таки даний тип рюкзака більш придатний для поїздок по дорогах, а не блукання гірськими стежками, коли то ти на ровері, то ровер на тобі.

Практично всі велобаули, що виробляють в Європі, — секційні. Це пояснюється специфікою розвитку закордонного велотуризму. Тут у походи на велосипедах їздять у місця, де є дороги чи принаймні хороші стежки.

Важливі «дрібнички»

Конструкція велорюкзака має деталі, які, на перший погляд, не грають великої ролі, але в процесі експлуатації можуть або спростити похід або додати зайвого клопоту.

Найперше варто звернути увагу на те, чи мають «штанки» скошений виріз спереду. Він необхідний для того, щоб при педалюванні ноги не чіплялись за рюкзак.

Іншою важливою деталлю є люмінесцентні стрічки на рюкзаку. Вони зроблять їзду трасою вночі безпечнішою. Адже велорюкзак іноді закриває задні відбивачі, встановлені під сідлом на рамі. Тож водій автомобіля, який наздоганяє ззаду, може не помітити вас вчасно на дорозі.

Задня кишеня для пляшки — також «дрібничка», але дуже зручна, особливо якщо заплановані місця ночівель знаходяться далеко від джерел чи річок і воду для приготування їжі доводиться якийсь час возити з собою. Бажано, щоб задня кишеня дозволяла ставити в неї півторалітрову PET-пляшку.

Слід також звертати увагу на систему кріплення велоштанів до багажника. Адже важливо, скільки часу потрібно для того, аби закріпити рюкзак на велосипеді чи демонтувати його. На складному рельєфі робити це доводиться досить часто. Виробники пропонують різні системи кріплення, але тут, мабуть, доречний принцип: «що простіше, то краще». Монооб’ємні баули кріпляться в двох місцях: спереду і ззаду багажника. Краще, коли бічні «штанки» не мають додаткових кріплень до багажника, адже їх використання забирає багато часу і, відстібнувшись, вони можуть потрапити в шпиці колеса. Для більшої стійкості «ноги» таких рюкзаків притягуються до багажника спеціальним гумовим джгутом.

 Рюкзак для велосипеда

Рекомендуємо купити накидку від дощу на велорюкзак — це допоможе зберегти речі сухими, а велосумку чистою. При купівлі велобесага потрібно враховувати, що не всі багажники і велосумки сумісні між собою, адже ширина багажників може бути різною.

Звертайте особливу увагу на тканину, з якої пошито велобаули, і на застібки. Cordura традиційно вважається надійним матеріалом, Nexus — гарантовано якісна фурнітура, а YKK виробляє одні з кращих блискавок-зіперів. Це загальновизнані лідери в своїх галузях, хоча не менш якісними можуть бути і комплектуючі інших фірм.

Що пропонують виробники

На українському ринку представлено досить багато велосумок як вітчизняного, так і іноземного виробництва. Серед українських — житомирські Travel Extreme, київські Commandor та Elita Sport, кіровоградські Rock Front. Commandor має в асортименті два види велорюкзаків: 65-літровий Shuttle (секційний; верхнє відділення знімається і може використовуватись як рюкзак) і 75-літровий Superbike (секційний; верхній клапан знімається і може використовуватись як сумка з ременем через плече). Обидва за ціною приблизно 240 гривень. Travel Extreme добре зарекомендував себе в середовищі українських велотуристів моделлю Велобаул-70. Це монооб’ємні велоштани, що трансформуються в наплічник. Клапан закривається зіпером. Ціна також прийнятна — 180 гривень. Elita Sport пропонує монооб’ємний 80-літровий рюкзак Cross-80 за ціною близько 320 гривень. Rock Front виробляє однооб’ємні 65-літрові рюкзаки досить цікавої конструкції. Останнім часом помітно покращується якість фурнітури і матеріалу. Ці рюкзаки одні з найдешевших з усіх представлених: приблизно 180 гривень.

З іноземних виробників варто відзначити російські ПІК 99 та «Снаряжение». Фірма ПІК 99 виробляє як секційні (Трек 40, Трек 70), так і однооб’ємні велорюкзаки (Трек 45, 65, 85 і 90). Крім якісної тканини і фурнітури, ці рюкзаки мають цікавий тип кріплення до багажника: рюкзак притягується однією стропою, яка пропускається через передню, а потім задню частини багажника, охоплює зверху сам рюкзак і застібається за допомогою фастекса спереду. Між цією стропою і рюкзаком можна кріпити додаткове спорядження — килимок, наприклад. Також рюкзаки цієї фірми мають лямки, завдяки яким перетворюються на наплічники. Ціна на ці велобаули коливається в межах 300–400 гривень в залежності від об’єму, але зараз в Україну вони не ввозяться, замовляти потрібно у виробника.

Інша російська фірма, «Снаряжение», виробляє дві моделі: Міраж 60 і Міраж 80. Ці рюкзаки вже стали культовими серед велотуристів завдяки своїй надійності, зручності і можливості трансформації у повноцінний наплічник. Він комплектується навіть поясною лямкою, що давно вже є обов’язковим атрибутом пішохідних рюкзаків. При тривалих переходах завдяки цій лямці розвантажуються плечі. Ціна на ці моделі — до 400 гривень. Це, мабуть, найкращий варіант для серйозних велопоходів, і ціна — конкурентна.

Рюкзак для велосипеда

Свої моделі велоштанів пропонують на українському ринку такі європейські та американські компанії, як Deuter, Ferrino, Giant, Vaude. Вони виробляють переважно багатосекційні велосумки, бічні частини яких кріпляться до багажника на пластмасових гачках.

Deuter виробляє велосумки, що мають кілька секцій, кожна з яких кріпиться окремо на пластмасових гачках. Пари бічних сумок Rack Pack Uni, I, II (на 36, 42 і 48 літрів відповідно) та десятилітрова сумка Rack Top Pack, що кріпиться зверху на багажнику. Вони вирізняються високою якістю, але і ціни тут відповідні: комплект (дві бічні сумки й одна верхня) залежно від об’єму обійдеться сумою від 480 до 830 гривень.

Tatonka має в асортименті баули по 70 літрів Touring Pro та Ranger, які мають по три секції, а верхня частина може використовуватись як міський рюкзак. Кріпляться до багажника на пластмасових гачках. Ціни на ці моделі — 500 і 760 гривень відповідно.

Рюкзак для велосипеда

Італійська фірма Ferrino представлена моделями Bike Bag Black (трисекційна велосумка) та Rear Bike Bag (три окремі незалежні елементи; верхня сумка може використовуватись як наплічник). Ціни — близько 430 і 500 гривень відповідно.

Один зі світових лідерів-виробників велосипедів Giant пропонує велорюкзак, який має дві окремі бічні частини і одну верхню, що може використовуватись як сумка через плече. Ціна на комплект — приблизно 600 гривень.

Vaude постачає моделі Road Master об’ємом 32 і 38 літрів. Складаються вони з двобічних сумок, що кріпляться на гачках до багажника. Ціни на такі велоштани 360 і 580 гривень відповідно.

Чеська компанія Author пропонує свою модель велосумки: 32 літри, три секції, лямка для перенесення рюкзака на плечі. Матеріал і блискавка не розраховані на високе навантаження, але для нескладних одно-триденних прогулянок його можна використовувати. Має привабливу ціну: 150 гривень. Окремо до рюкзака продається чохол від дощу.

Рюкзак для велосипеда

Як пакувати велорюкзак?

Для комфортної їзди необхідно правильно упаковувати велорюкзак. Тут панують дещо інші правила, ніж при пакуванні звичайного наплічника. Отже, по порядку:

— центр ваги повинен бути якомога нижче — це зробить велосипед стійкішим на поворотах, відповідно всі найважчі речі треба пакувати в бічні штанини, легші речі — зверху;

— якщо речей небагато, перш за все потрібно завантажити «ноги» рюкзака, а сумка зверху багажника може бути і порожня;

— права і ліва частини мають бути збалансовані у вазі, інакше рюкзак почне перекошувати велосипед набік;

— намагайтесь усе пакувати всередину велосумки, адже речі, прикріплені ззовні, будуть чіплятись за дерева, кущі, ускладнять пересування вузькими стежками.

Отож, вирушаючи у веломандрівку, подбайте, щоб спорядження і дорожні речі не заважали вам насолоджуватись поїздкою. Вибір велорюкзаків досить широкий, тому, врахувавши свій стиль катання, можна обрати найвідповіднішу модель. 

Редакція вдячна Юрію ЛІТВІШКУ (магазин «МТБ-байк») за надані консультації в підготовці матеріалу.

текст: Андрій ЯКОВЕНКО

фото: Денис ОВЧАР, Андрій ЯКОВЕНКО

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання