Прикарпаття має власну стратегію туризму

Прикарпаття має власну стратегію туризму.


Туризм визнано пріоритетним напрямком соціально-економічного розвитку Івано-Франківщини. За даними управління туризму Івано-Франківської облдержадміністрації, в області туристів приймають понад 130 закладів різних форм власності. Існуюча база рекреаційних закладів дає можливість розвивати різні види послуг — лікувально-оздоровчі, туристичні, спортивні послуги, зокрема й для іноземних туристів.

Прикарпаття має власну стратегію туризму

Останнім часом все більше туристів обирають Прикарпаття в якості місця для відпочинку, мандрівок, оздоровлення. Так, у 2005 році область відвідали 534 тисячі туристів, повідомила начальник управління туризму обласної державної адміністрації Ольга Соколова. А за дев’ять місяців 2006 року кількість людей, які відпочивали в області, склала 253,5 тисячі осіб. А це в 2,3 рази більше, ніж у відповідний період минулого року. Надходження від туризму складають 36 мільйонів гривень, що на 63% більше, ніж торік.

Івано-Франківщина ініціювала питання скасування в’їзних віз для туристів з країн Європи, Північної Америки та Японії, запровадження єдиних цін на послуги готелів для українських та іноземних туристів. Область однією з перших відкрила свою територію для інвестицій та розвитку сільського туризму. Було розроблено Програму розвитку туризму в області до 2010 року, на виконання якої щороку виділяються кошти з обласного бюджету. Відповідно, проводяться семінари та круглі столи, видаються яскраві туристичні каталоги, буклети й путівники, організовуються фестивалі та конференції, проектуються нові туристичні атракції. Область влаштовує ознайомчі тури для туроператорів та мас-медіа, бере участь у туристичних виставках в Україні та за кордоном.

Бурхливий розвиток туризму призвів до необхідності виробити цілісну стратегію розвитку та маркетингу туризму в області. Адже дотепер більшість заходів планувалися на один-два роки і були зумовлені потребою або влади, або підприємств, або окремих організацій у реалізації своїх ініціатив.

Наприклад: з метою популяризації області у 2001-2005 роках було видано чимало туристичної літератури. Більшість — українською та англійською мовами. Тим часом, за офіційними даними, серед іноземних туристів у 2005 році в області переважали громадяни Росії, Італії, Польщі, Німеччини, США, Канади. Тому ці дані слід взяти до уваги і передбачити каталоги і путівники передовсім польською, російською та німецькою мовами.

У 2005 році Івано-Франківщина виступила на Всеукраїнському конкурсі проектів органів місцевого самоврядування. Проект з розробки стратегії розвитку та маркетингу туризму (детальний опис проекту — в №5 (11), жовтень-листопад 2006 в матеріалі «Про сільський зелений туризм та досвід Прикарпаття») було підтримано.

Проект під назвою «Створення комплексної системи розвитку туристичної індустрії Івано-Франківщини» впроваджувався з січня до грудня 2006 року. Івано-Франківська обласна рада працювала за підтримки обласної держадміністрації спільно із Асоціацією економічного розвитку Івано-Франківщини та Радою з туризму Карпатського регіону. До розробки системи долучилися науковці з Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, Інституту туризму і менеджменту Прикарпатського національного університету, працівники головного управління туризму і культури ОДА. Головою Наглядової ради проекту є голова обласної ради Ігор Олійник. Для впровадження перших заходів проекту за конкурсом відібрано п’ять пілотних районів Прикарпаття: Долинський, Коломийський, Косівський, Надвірнянський та Яремчанська міська рада.

Стратегія передбачає детальні плани по кожному з пріоритетних напрямів. Наприклад, «Запровадження нових стандартів та процедур підвищення якості туристичних послуг». Йдеться про світові стандарти та процедури забезпечення якості в сільському зеленому та в культурно-пізнавальному туризмі. Передбачено, зокрема, запропонувати власникам приватних пансіонатів пройти категоризацію (визначити «зірковість» своїх садиб). Досвід є: партнери проекту свого часу розробили типову методику і апробували її на Яремчанщині. Також розроблено та розпочато впровадження системи ознакування пам’яток природи, історії та архітектури.

Серед інших пріоритетів — розвиток транспортної інфраструктури, мережі розважальних закладів, підготовка спеціалістів у галузі туризму, розвиток існуючих та створення нових туристичних продуктів. У пілотних районах будуть відкриті туристично-інформаційні центри, які об’єднаються в одну мережу під егідою Регіонального туристично-інформаційного центру. На базі мережі постане інтерактивний туристичний веб-портал. 

текст: Сергій ПАВЛЮК

фото: Денис ОВЧАР


Прикарпаття має власну стратегію туризму

Ольга СОКОЛОВА, начальник управління туризму Івано-Франківської облдержадміністрації:

— Івано-Франківщина за динамікою росту внутрішніх туристичних потоків вийшла на перше місце в Україні. Цим результатам передувала активна діяльність облдержадміністрації та обласної ради, підприємств та громадських організацій у галузі туризму.

Прикарпаття має власну стратегію туризму

Роман ТКАЧ, голова Івано-Франківської обл-держадміністрації:

— Розвиток туризму пов’язаний із багатьма напрямками економіки і неможливий без урахування специфіки інших галузей. Тож в окремому розділі стратегії виписані партнерські відносини між усіма головними гравцями на туристичному ринку області — органами влади та місцевого самоврядування, туристичним бізнесом та науковими структурами, громадськими і представницькими організаціями. Переконаний, що наша спільна робота у цьому напрямку є гарантією створення якісного і конкурентного ринку туристичних послуг в Українських Карпатах.

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання