«Колійовий автобус» до Ворохти

«Колійовий автобус» до Ворохти.


Коштовний подарунок львів’янам від Львівської залізниці до 750-ліття міста потенційні користувачі, мабуть, таки «розсмакують» у лижний сезон. Бо у перший місяць курсування маршрутом Львів-Ворохта цей міні-потяг не відзначався надлишком пасажирів. У розмовах із завзятими мандрівниками з’ясувалося, що навіть у такому, наскрізь просяклому димом карпатських ватр товаристві далеко не всі знали про можливість швидко і (о диво!) комфортно добратися до Чорногори, та ще й у зручний час. Правда, така опція коштує 38 гривень. А для студентів навіть половина цієї суми «кусається». Тому економні молоді любителі прогулянок гуцульськими горами наразі віддають перевагу дешевим «вигодам» потяга-черепахи Львів-Рахів (в миру — «раховоза»), або ж чернівецьким добираються до Франківська, щоб на світанку штурмом взяти «червону руту» і прибути до Ворохти на дві години раніше від нового експреса.

«Колійовий автобус» до Ворохти

А враження від подорожі починаються ще з перону. Для вихованого на радянській естетиці пасажира сучасні аеродинамічні форми «автобуса на рейках», його автоматичні висувні підніжки і сенсорні двері, салон із зручними сидіннями (усього їх 93), біотуалетом, доброю звукоізоляцією та постійною температурою, кавово-чайний сервіс мимоволі стають підставою для піднесення планки якості перевезень. Наразі Украї-ною «бігають» лише два такі унікальні транспортні засоби, виготовлені на спецзамовлення у сусідній Польщі. Там, до речі, всі 36 «рейкових автобусів» курсують на локальних лініях — як маршрутки між районами у великих містах. У нас ці одновагонні потяги складають іспит на витривалість, долаючи значні віддалі далеким від досконалості залізничним покриттям. За словами провідника першого карпатського експреса, саме якість колій не дає поїзду розігнатися до 120 кілометрів на годину. А на гірських ділянках поблизу Делятина та Ворохти потяг взагалі «повзе» із швидкістю 15-25 кілометрів на годину. Та навіть за таких умов, виїхавши зі Львова о 7-ій ранку, можна потрапити на кінцеву станцію вже о 10 годині 53 хвилини.

«Колійовий автобус» до Ворохти

Наразі формат «рейкового автобуса» однозначно вказує на його суто туристичне призначення. В цьому контексті цілком логічними є вибраний маршрут та зупинки в Івано-Франківську, Надвірній, Яремчі і Татарові — найголовніших стартових пунктах переважної більшості туристичних маршрутів Чорногорою, Горганами та меншими масивами Гуцульщини. Простір салону розрахований на доволі зручне розміщення наплічників та гірськолижного спорядження, що особливо важливо для завсідників лижних курортів. Адже гріх не скористатися нагодою впродовж одного дня, без ризику водіння власного авто зимовими карпатськими шляхами, насолоджуватися приборканням снігових схилів і надвечір повертатися до затишних домівок у Львові чи Франківську. Ось тільки час відправлення із Ворохти — 17 година 5 хвилин. Не зашкодило б змістити на годинку-півтори у бік вечора, щоб дати змогу любителям зимового екстріму якнайдовше побути в улюбленому середовищі. А ще було б добре продовжити маршрут щонайменше до Ясіні, щоб максимально спростити доступ аматорам зимових видів відпочинку до курортів Свидовця. Та кажуть, що й ці питання можна вирішити, пишучи звернення, офіційні та неофіційні прохання до керівництва Львівської залізниці. 

«Колійовий автобус» до Ворохти

текст і фото: Андрій КИРЧІВ

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання