Журналісти тиснуть на газ

Журналісти тиснуть на газ.


Кавалькада автомобілів мчить Києвом. Сто десять на спідометрі, і ніяких зупинок на світлофорах. Зустрічні машини пригальмовують, попутні — притискаються до узбіччя. Даішники на перехрестях салютують жезлами. Ми летимо на Хрещатик. Через лічені хвилини на головній вулиці столиці стартує ралі журналістів.

 Журналісти тиснуть на газ

Вже кілька років поспіль перегони, які влаштовують Всеукраїнський автомобільний клуб журналістів, Всеукраїнський благодійний фонд «Журналістська ініціатива» та Київський міський автомотоклуб, мають статус міжнародних. От і на «Київську осінь — 2006» приїхали три десятки екіпажів з українських видань, а також журналісти з Росії, Болгарії, Литви та Перу. Вперше на трасу, яка передбачала змагання у швидкості (ралі) та у майстерності водіння (автослалом), вийшов журнал «Карпати. Туризм. Відпочинок» на «горбатому Запорожці».

Зазвичай у журналістських змаганнях беруть участь серійні — власні чи редакційні — автомобілі. Машини не повинні бути спеціально підготовлені для спортивних перегонів. Перемогу забезпечує вміння володіти кермом, ручним гальмом і педалями зчеплення й газу. Антураж авто також важливий — як для журналістів, що намагаються оригінально представити свої газети, журнали, радіо і ТБ, так і для суддів, котрі мають визначити, кому дістанеться традиційний приз глядацьких симпатій. Отже, змагання — це передовсім яскраве шоу. Однак відбуваються вони у повній відповідності до міжнародних стандартів, за чим пильно слідкує спортивне журі від ФАУ (Федерації автомобільного спорту України).

Журналісти тиснуть на газ

…І от нарешті Хрещатик. Екіпажі шикуються за порядковими номерами. Київська публіка зусібіч розглядає тюнинговані авта, мацає спойлери й бампери, зазирає в салони і випрошує дозволу хоч трішечки посидіти всередині. Водії тимчасом співставляють легенду з промаркованою трасою. Реве мотор. Перший пішов... Усе дуже серйозно. Між учасниками точиться боротьба буквально за частки секунди.

Здобути перемогу для деяких засобів масової інформації є справою честі. У класі автомобілів з двигунами до 1600 кубічних сантиметрів за перше місце запекло конкурують телевізійники — одеська автопрограма «Зелений фургон» і програма «Екіпаж» УТ-1. У класі понад 1600 «кубиків» змагання мають міжнаціональний характер — українські журналісти змагаються з іноземними. Вищать гальма, стирається гума... Свистить, плескає, скандує Майдан Незалежності.

Журналісти тиснуть на газ

...Карпатський «Запорожець» зривається з місця. В кабіні — водій і штурман. Працюємо в тандемі. «Прямо, 50 ліво два (так означується поворот), 130 право три...» Машинка слухняно виконує накази. Робимо фінальний розворот — здається, на одному колесі. Заносить так, що доводиться обіруч вхопитися за панель. Страшно? Не страшно — але всі учасники перегонів застраховані компанією «Про100».

Глядачі оцінили наш пірует і гаряче вітають «горбатенького». Зразу на фініші автомобіль оточують фани і супроводжують до місця стоянки. Як тільки виходимо, зо два десятки найбільш екзальтованих глядачів кидаються обійматися і тиснути руки. Розуміємо, що це також і вияв народної любові до «зазика».

Журналісти тиснуть на газ

Переможців нагороджують партнери організаторів — мережа магазинів «Фокстрот». «Зелений фургон» таки обійшов команду «Екіпажа». А в класі більш потужних машин всі призові місця взяли представники Литви, які вже третій рік поспіль є призерами міжнародного журналістського ралі «Київська осінь». Екіпаж журналу «Карпати» (Івано-Франківськ) і жіночий екіпаж телекомпанії «Веселка» (Світлогорськ Кіровоградської області) отримують призи глядацьких симпатій. Призи — уречевлені. Автомобільна кавоварка для західняків-кавоманів виявляється дуже доречною.

Просто на сцені, під час параду переможців, ми домовляємося наступного року знову приїхати «поганяти» Хрещатиком, але вже на більш потужному редакційному «Мерседесі». 

 

текст: Наталія КУШНІРЕНКО

фото: Мирослав КУШНІРЕНКО

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання