Від перших кроків — до олімпійських висот

Від перших кроків — до олімпійських висот.

Від перших кроків — до олімпійських висот


Здобуваємо медалі на «фішерах»

На спортивному спорядженні марки Fischer під час останньої Олімпіади в Турині лижники здобули 72 медалі. Тобто більше, ніж на лижах усіх інших відомих виробників разом узятих. Природно, що лижами від українськоавстрійського підприємства ТОВ «Фішер Мукачево» користуються, скажімо, два провідні фристайлисти України мукачівці Станіслав Кравчук та Енвер Аблаєв. Втім, як і інші учасники національної збірної. Перший представляв країну на трьох зимових олімпіадах підряд і в 2002 році в СолдЛейк-Сіті виборов п’яте місце, яке виявилося найвищим досягненням серед українських олімпійців. Що ж до Аблаєва, то він потрапив до фінальної частини на Олімпіаді-2006 і серед наших збірників був лідером. Вже й не казати про численні призи Кравчука та Аблаєва на Кубках світу та Кубках Європи.

Звичайно, успіхи спортсменів на міжнародній арені не випадкові. Зазначимо при цьому, що в цієї «медалі», як і в кожної, є два боки. Перший пов’язаний із особистими якостями фристайлистів, другий — із якістю спорядження, вмінням його виробників фокусувати увагу на вдосконаленні лиж, враховувати найсучасніші вимоги, експериментувати разом із спортсменом на спусках.

Шлях до світового бренду Реєструючи у 1944-му році у Мукачевому власну фабрику з виготовлення меблів, лиж і саней, місцевий підприємець Юлій Чокнаді навряд чи думав про світові рекорди на його снігових «конях». Тим не менше цей чоловік дав життя виробництву, яке після закінчення другої світової війни та возз’єднання Закарпаття з Україною стало основною базою для постачання спортсменів тодішнього Союзу лижами та ключками. Але перед цим маленьке підприємство перетворилося в артіль під назвою «29 червня», а ще пізніше — в артіль імені Сталіна. Рішенням Ради міністрів СРСР меблярів було зобов’язано налагодити масовий випуск лиж. І вже в 1947 році, поряд із меблями, їх із конвеєра зійшло аж 50 тисяч пар. З об’єднанням у 1949-му році «сталінської» артілі з іншою — «Дуб», що займалася заготівлею деревини та виробництвом столярних виробів, — почала роботу артіль імені Молотова. На ній виробництво лиж у 1955-му сягнуло 185 тисяч пар. Це був непоганий на той час показник. Причому фахівці давали мукачівським лижам найвищі оцінки. На цих «снігоходах» спортсмени підкорювали висоти Кавказу і Паміру, а в 1979-му учасники експедиції Дмітрія Шпаро — Північний полюс.

 Від перших кроків — до олімпійських висот

Так виглядає передісторія, яку у Мукачевому, незважаючи на «совковість» перших назв підприємства, переповідають охоче. Вона є підґрунтям для висот, здобутих фабрикою «Фішер Мукачево» у пізніші часи. Хтозна, чим завершилася б історія фабрики, якби у період спаду та невизначеності менеджери всесвітньо відомого австрійського виробника не запропонували створити спільне підприємство «Фішер Мукачево».

Закордонний інвестор виявився по-справжньому зацікавленим у налагодженні серійного випуску наймодерніших лиж. Тож із середини 90-их років, коли у назві підприємства з’явилася «фішерівська» складова, воно стрімко вийшло на світові ринки і впевнено зайняло на них провідні позиції.

 

Сендвіч по-фішерівськи

Пройшовшись цехами та оглянувши виробничі лінії, ми розпрощалися з думкою, що лижі — це вміло оброблений шматок дерева чи пластику. У складальному цеху нам продемонстрували так звану сендвіч технологію, яка є однією з найновіших у виготовленні гірських лиж. Вона полягає у наповненні спеціальної металевої форми, що відтворює конфігурацію готового виробу, чотирма десятками (!) складових частин за принципом багатошарового бутерброду. Кожен шар — незамінний компонент майбутньої лижі, що має своє призначення. Складовими «сендвіча» є дерево (бук і тополя), поліуретан, метал, інші матеріали. Закривши форму та відправивши її під прес, під дією високої температури та тиску формують лижу із заданими технічними параметрами. Над нею ще попрацюють на лініях шліфування (26 верстатів із механізованими операціями), фарбування і лакування. У відділі робітничого контролю кожну пару перевірять. Врешті-решт продукція займе належне місце у контейнерах або картонних коробках. Щоденно за кордон відправляють фургон або й більше лиж. Адже кожні 10 секунд з конвеєра сходить нова пара. Фабрика задовольняє близько половини світової потреби в бігових лижах: їх тут виготовляють 136 видів у кількості 600 тисяч пар на рік. Підприємство виробляє 40 модифікацій гірських лиж. Продукція «Фішер Мукачево» задовольняє увесь спектр потреб в галузі лижного спорту та відпочинку.

Від перших кроків — до олімпійських висот

Їх тестують, неначе студентів Один із етапів вивчення характеристик лиж — тестування. Без нього неможливе вдосконалення лижної конструкції, поліпшення ергономічних характеристик. Спочатку лижі випробовують на спеціальному пристрої, на якому вони піддаються різним навантаженням. Для тестування компанія Fischer також запрошує команду з експертів та висококласних спортсменів, які узагальнюють враження. А відгук тестуючого важить багато.

Європейська культура на виробництві — річ самозрозуміла. Високими тут є стандарти соціальних гарантій і умов праці. На підприємстві всім бажаючим доступні тенісні корти. На весь сезон працівникам здають у безкоштовне користування лижі.

Від перших кроків — до олімпійських висот

За останні півтора року «фішерівці» посилили увагу до продажу лиж на вітчизняному ринку. Їх реалізацією займається компанія «Фішер Україна», що має власну дилерську мережу. Після появи компанії ніхто з потенційних покупців не може поскаржитися на те, що лижі Fischer неможливо придбати, що робити це доводиться «через Москву». Продукція «Фішер Мукачево» в українських крамницях представлена тепер десятками варіантів: від лиж, що призначені для вимогливих спортсменів, до таких, що використовуються для відпочинку та розваг. Тож і обсяги продажу в Україні зростають. 

текст: Василь БЕДЗІР

фото: Денис ТРОФІМОВ

 

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання