КОЛОНКА РЕДАКТОРА

 КОЛОНКА РЕДАКТОРА.

КОЛОНКА РЕДАКТОРА

По роботі доводиться багато їздити регіоном, спілкуватися з туристами, власниками турфірм, готелів, приватних садиб. Туристи обирають різні місця й види відпочинку за інтересами та можливостями власного гаманця. (Нині в Карпатах є з чого вибрати). Хвалять, скаржаться — буває по всякому. Туроператори стверджують, що роблять усе, щоби клієнт звернувся знову та ще й привів своїх друзів. Готелі, мотелі та міні-пансіонати кожного року намагаються покращити сервісні умови — нікуди не подінешся, конкуренція вимагає. Навіть традиційно важкі на підйом владні установи іноді дивують громадськість підтримкою перспективних і потрібних проектів. Але проблем ще багато, особливо з пішохідним туризмом, маркуванням маршрутів, екологією, вирубками лісу, збереженням архітектурних пам’яток.  Будете на карпатських ринках, зверніть увагу на скляні банки з маринованими білими грибами. Залежно від об’єму, кожна з них коштує від 20 до 100 гривень. Дорого? Коли іде збір «врожаю», гуцули щодня вдосвіта виходять «в гриби» й вертаються пізно ввечері. А потім майже до ранку всією родиною чистять, ріжуть, обробляють. Дві години на сон — знову в гори. І так щодня. 

Зустрічався і з місцевими підприємцями, які власними руками й коштом відновлюють маршрути і притулки, ставлять гірськолижні підйомники, будують нові готелі, не гірші за швейцарські шале, підтримують дитячий спорт. В таких і руки роблять, і очі не бояться. Перефразовуючи професора Преображенського з булгаківського «Собачого серця», можна сказати, що не тільки розруха, а й розвиток починається в головах. Напевно всі розуміють, що західноукраїнські області мають заробляти на туризмі добрі гроші й відповідно добре жити. Невеличка Угорщина з її десятимільйонним населенням зі своїх туристичних принад (історія, архітектура, озеро Балатон плюс сервіс та відносно невеликі ціни) щорічно додає до бюджету десятки мільйонів доларів. 

Що нам заважає? Насправді — нічого. Просто всім небайдужим і працьовитим людям потрібно частіше спілкуватися між собою, допомагати одне одному і не мовчати про досягнення й проблеми. Для цього і зроблений журнал «Карпати». Кожен має заробляти тим, що вміє, а уміти те, що йому подобається.

З повагою головний редактор Андрій ФІЛІППСЬКИЙ.

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Посилання